Kerstbal bij JACK

01/12/2022

Hierbij de info over het kerstbal voor de leerlingen.

 

Wat? Diner en kerstbal voor alle leerlingen van VSO De Hoge Brug.

Wanneer? Donderdag 22 december 2022.

Waar? Jack, Raampoortstraat 10, 3023 AH Rotterdam (zelfde locatie als het eindfeest voor de zomervakantie)

Tijden shift 1: 18.00 tot 22.00 uur (inloop vanaf 17.30 uur) (B- stroom + fase 1).

Tijden shift 2: 19.00 tot 22.00 uur (inloop vanaf 18.30 uur) (fase 2 en fase 3).

 

 

Hoe ziet de dag eruit?

Donderdag 22 december zal een normale schooldag zijn. In principe draaien we die dag een normaal programma. Maar het staat je vrij om die dag een kerstactiviteit in te plannen (denk bijvoorbeeld aan film kijken, een spelletje spelen etc.) De kerstcommissie zal t.z.t. een lijst met suggesties delen.

 

De leerlingen gaan om 15.00 uur naar huis. Het is de bedoeling dat ze door hun ouder(s)/verzorger(s) naar Jack toegebracht worden, of daar zelfstandig naar toe reizen.  We kiezen er dit jaar voor om de leerlingen tussendoor naar huis te laten gaan, zodat zij zich daar kunnen omkleden en optutten. Het kerstbal is een verplichte schoolactiviteit voor de leerlingen, we verwachten dat iedereen komt. Uiteraard zullen er altijd uitzonderingen zijn. We willen de mentoren/ klassenteams vragen om in het formulier van Monique te mailen welke leerlingen niet mogen komen van hun ouder/verzorger. Nogmaals het is geen vrijblijvende activiteit, maar er zullen altijd uitzonderingen zijn.

 

Maatwerk.

We kunnen ons voorstellen dat het voor sommige leerlingen lastig is om op het kerstbal te komen omdat ze bijvoorbeeld niet weggebracht kunnen worden. Waarschijnlijk hebben de mentoren deze leerlingen zelf het beste in beeld. Wanneer dit voor 1 of meer leerlingen van je groep geldt, dan kan je er als klassenteam voor kiezen om deze leerlingen na 15.00 uur op school te houden en samen met hen naar Jack toe te reizen. Iedere mentor beslist dit voor zijn/haar eigen leerlingen! Wanneer er leerlingen van je groep op school blijven, dan is het de bedoeling dat je zelf voor hen de opvang verzorgt. We voegen hier wel nog mensen aan toe om jullie daarbij te ondersteunen.  Ook hier gaan we ervanuit dat het grootste gedeelte van de leerlingen gewoon naar huis zal gaan en gewoon gebracht zal worden. Maar ook hier zullen dus uitzonderingen zijn en daar voeren we maatwerk voor uit. We willen jullie vragen om ook deze leerlingen te noteren in het schema dat Monique heeft rondgestuurd, zodat we een overzicht hebben en gezamenlijk op zoek kunnen naar een gepaste oplossing.

 

Tijdens het feest.

Net als tijdens het eindfeest (voor de zomervakantie) zullen we starten met een lopend buffet. Graag allergieën en dieetwensen doorgeven via het formulier van Monique. Heb je als collega een allergie of dieetwens, dan mag je dit mailen aan Monique. Omdat er niet voldoende ruimte is om met z'n allen tegelijk te eten, eten we in twee shifts. Er is meer dan voldoende eten voor iedereen dus er mag meerdere keren opgeschept worden. Tijdens de disco (vanaf 19.00 uur) zal de DJ muziek draaien. Ook hebben we in het voorste gedeelte van de zaak een Silent Disco en na het eten (vanaf 20.00 uur) zal er in de zijruimte een spelletje gespeeld kunnen worden. De playlist voor de Silent Disco wordt samengesteld door alle leerlingen! Sjoerd zal de nummers inventariseren en er een playlist van maken. Hierover volgt nog een mail.  Jara neemt haar camera mee en zal tijdens het feest in een kersthoekje foto's maken van leerlingen die dat leuk vinden. Na de kerstvakantie krijgen de leerlingen deze foto als aandenken mee naar huis. Let op! Tijdens het feest mogen de leerlingen drankjes bestellen. Er wordt alleen frisdrank geschonken aan de leerlingen, geen 0.0 bier.

 

Eindtijd.

De eindtijd van het feest is voor alle leerlingen, in alle fases en stromen, 22.00 uur. Tenzij ouders aangeven dat zij hun kind op een ander tijdstip op willen halen. Hierover maakt de mentor dan individuele afspraken met de desbetreffende ouder/verzorger.

 

Draaiboek en taakverdeling.

Alle klassenteams worden gekoppeld aan hun eigen groep. Aan iedere groep worden collega's toegevoegd zodat er ruim voldoende mensen per groep zijn, om de groep te begeleiden tijdens het eten en tijdens de disco. Er volgt nog een draaiboek waarin iedereen een taak zal hebben. Ben je als branchecollega of losloper al gevraagd om te helpen bij een groep? Geef dit dan even, per mail, door aan Yvonne dan nemen we het op in het draaiboek.

Het is de bedoeling dat alle collega's aanwezig zijn op het feest zolang de leerlingen van hun groep, of de groep waaraan ze gekoppeld zijn, aanwezig zijn op het feest. Bespreek uitzonderingen hierop met Martin en Jeroen.

 

Posters en uitnodigingen!

De komende tijd zullen er posters worden opgehangen in de school, waarop het kerstbal wordt aangekondigd. Alle leerlingen krijgen ook een eigen uitnodiging voor thuis op het prikbord. En je krijgt een poster voor in de klas. De posters en uitnodigingen worden gemaakt door klas A1c.

 

Dit was de info tot nu toe. We lichten het a.s. vrijdag nog toe in de vergadering.

Fijn als de mentoren het formulier z.s.m. kunnen invullen en terugsturen naar Monique 😊!

 

Als je nog vragen hebt dan horen we het graag!

 

Namens de kerstcommissie

 

Sjoerd, Jara, Tamara, Stephan, Monique en Yvonne

 
 

Bekijk hier de routebeschrijving

Copyright ©
2024
All Rights Reserved Website & Google optimalisatie